onsdag 24 juni 2009

Bläckfiskar, kort och sol

Vilken härlig början på semestern, hoppas den fortsätter fast då ser jag väl ut som en pepparkaka när det är dags att börja jobba igen. Men vem klagar.
Jag hittade fina bläckfiskar till mina skor. Nya skor hittade jag också att sätta dem på, billiga var de och exakt likadana som jag har fast i annan färg. Det var svårt att välja och jag kunde köpt flera bara med tanke på priset men jag hade inte blivit så poppis på jobb om jag skulle ha alla dessa skor i hallen så jag nöjde mig med ett par:)
Lite kort har jag hunnit med mellan solningarna. Några födelsedagskort och ett krya på dig kort. Blommor har ju aldrig varit min favorit i scrapsammanhang men jag har blivit mer och mer glad för dem nu. Köpte ett gäng vita blommor efter ett tips av Pia (jphobby) att man kunde färga dem med promarker för att matcha ev. stämpelmotiv och nu använder jag dem neutrala också. Riktigt fint blir det om jag får säga det själv.
Ett litet bokmärke jag också lyckats åstadkomma
till min kära mamma.
Det sista blomkortet som jag har gjort kommer inte förräns i morgon eftermiddag, annars kan mottagaren vara inne och snoka i förväg. Posten är ju lite sen nu på sommaren och säkert också i Veinge:)
Nu ska jag slappa med mannen framför tv:n och se missmarple och dricka en god kopp kaffe.
Ha det så bra
Kram Petra














3 kommentarer:

Viddan sa...

Grattis till dina nya bläckfiskar =)
Så fina saker du har pysslat ihop.
¨Ha en fortsatt skön semester!
Kram, Lena

Susanne Wiland sa...

Hej!
Tack så hemskt mycket för det jättefina kortet. Helt klart det finaste som kom i brevlådan i dag.
Ha det så bra på semestern och hoppas vi kan träffas snart. Hälsa familjen.
Många kramar från Susanne!

Susane Wiland sa...

Hej igen!
De andra korten du hade pysslat ihop var oxå jättesöta.
Kram Susanne!