söndag 23 augusti 2009

Balkongscrap

I denna värme så kan man ju bara inte vara inne. Jag tog mina scrapsaker och flyttade ut på balkongen. Först fick jag be några efterhängsna "vänner" att ge sig av.... (spindlarna såklart). Min vän Lena http://vidulin.blogspot.com/ är fantastisk på att göra väskor. Kolla hennes blogg.
Länge har jag varit sugen på att prova men inte fått tummen loss. Men idag har det blivit gjort en presentlåda. Jaja det är så nära jag har kommit en väska. Gillar ni den så kan ni hämta mallen på http://www.papercraftinspirationsmagazine.co.uk/
klicka på free templets och leta efter march issue 59. Har haft tidningen länge men inte blivit färdig att prova att göra lådan/väskan. Detta är den lilla modellen och det finns en större också.
Någon text har det inte blivit, vet ju ännu inte om jag ska ge bort den.

"Sytt" har jag träna mig på här, inte min starka sida men övning ger ju färdighet. Hihi. Nu ska jag snoka lite på tradera, har för första gången handlat där och det var beroendeframkallande kan jag säga. Ha det så bra.

Kram Petra

2 kommentarer:

Susanne Wiland sa...

Hej!
Fin låda. Mysigt att sitta på balkongen ju.
Kram Susanne!

Viddan sa...

Vilken underbar låda du har gjort, Petra och tack för dina fina ord!!!
Kram