söndag 1 november 2009

Vila och pyssel omvartannat

Det var ju ett tag sedan, men all ledig tid har jag varit på Jp hobbys oktoberfestival. Men nu är den tyvärr slut. Vad gör jag då? Jo först så vilar jag för jag har mått lite dåligt i helgen, men när jag är pigg( dvs när tabletten verkar) då skapas det. Jag gjorde ett pennställ av toarullar för ett tag sedan. Jag blev riktigt nöjd och dessutom kom jag tvåa i tävlingen. Nu har jag spunnit vidare på färgerna i mitt pennställ. Jag har klätt pennburkarna till mina promarkers och sedan har jag gjort ett lapptäcksskrivbordsunderlägg, oj vilket långt ord. Mitt skrivbordsunderlägg var svart med en plastficka tidigare och ganska tråkigt. Nu blev det färgglatt och fint. Plastfickan skyddar ju papperna. Dessa underbara papper finner ni på Jp.
Nu ligger november månads utmaning på jp hobbys blogg. Det var minsann en klurig utmaning. Men efter lite tänkande (pip,pip) så tror jag att jag kommit på hur jag ska göra. Lika bra att fortsätta nu när man har ångan uppe efter oktoberfestivalen. Och vackrare pysselbord har ju inte haft på länge,hihi. Vi kan till och med äta vid matrumsbordet, familjen gjorde vågen i morse. Hoppas att det håller i sig till middagen ikväll:)
Ha det så bra.
Kram Petra

2 kommentarer:

Susanne Wiland sa...

Så fint det blev på ditt skrivbord, härliga färger.
Kram från Susanne!

Viddan sa...

Vilket härligt underlägg Petra! Kram, Lena