lördag 13 mars 2010

Lyckliga jag......

Inte nog med att jag har varit på en mycket trevlig scrapträff på Stämpelgården idag, min första men inte sista. Jag har fått mina underbara magnolia påskstämplar och dessutom hade jag turen att komma hem med två priser. Ja.... det är helt otroligt men jag vann faktiskt två av tre utmaningar, så glad jag blir. Synd att du var tvungen att gå Nanna annars hade nog knippit hem några vinster med dina fantastiska layouter.

Till två av utmaningarna skulle man använda sig av skisser men som vanligt så är denne olsson lite trög eller har för bråttom, inte vet jag men jag trodde bara att det var två utmaningar så därför har två lo:s likheter i upplägget. Samma skiss är använd till båda men jag har vänt på den till den ena lo:n. Tur att min bänkkompis Nanna upptäckte mitt fel.

Första skissutmaningen är skapad av Monica den var rolig att jobba efter. Jag och min syster på min 40 års dag.
Andra skissen som är den tredje utmaningen är gjord av Diana. Här är Jerry och Sandra tillsammans med Hoffman i farmors koloni.
Tillsist en lo som jag har gjort till min mamma. Här är hon tillsammans med sin älskade syster som tyvärr inte finns med oss längre. Här var utmaningen att blått skulle dominera plus att man var tvungen att ha någon form av spets. Tur att det fanns till försäljning då denna frun inte hade det i sin ägo.
Mina priser.....efter denna träffen kommer det nog att bli fler lo:s och kort med spets. Det var så roligt och blir faktiskt fint. Tur att man ibland blir "tvingad" att prova nya saker.

De vita blommorna kommer att passa superbra till ett kort som jag började på för några veckor sedan. Tittade in till Louise (se i sidebaren) och hittade ett tips på ett crisscross kort. Men det har blivit liggande men nu ska jag ta tag i det och göra det färdigt.

Nu är det dags för melodifestival hemma hos mig eller iallfall på min tv. Hoppas att Peter Jöback vinner.

Kram Petra

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att du haft kul idag!! :D
Och Petra varför så överraskad?? DU ÄR JU SÅ HIMLA DUKTIG på det där med scrapping :)
Hoppas vi får chansen att ses på någon annan pysselträff :)
KRAM

Anna sa...

Grattis, Petra! Vad roligt!! :) Den rosa blev superfin! Färgerna och papperna passar fantastiskt bra ihop! Hoppas att de lägger ut lite bilder på bloggen så att jag också får se vad de andra gjorde!

/Anna - Nanna :)

Susanne Wiland sa...

GRATTIS!
KRAM FRÅN SUSANNE!