tisdag 25 maj 2010

Romantik.....

för mig är blommor och fjärilar. Vi är väl inte så värst romantiska min man och jag men ibland händer det att vi går ut och äter en god bit mat på tu man hand. Här är vi på ett café i Luxembourg på vår semester för några år sedan. Ja barnen är med och det är Jerry som fotade oss. Tro det eller ej men jag fick beställa vad vi skulle ha på ringrostig franska men det gick bra och vi fick vad vi ville ha. För mig är detta en romantisk lo och Luxembourg är för mig också en romantisk stad så därför passade kortet in av flera anledningar. Just nu har Stämpelgårdens blogg en tävling där man ska skapa något romantiskt. Detta är alltså mitt bidrag

Nu är det dags att förbereda lite inför morgondagen. Då ska vi har vårfest med maskerad på min avdelning. Jag ska vara pirat och min kollega ska vara katt, och det blir roliga lekar och lite annat skoj. Barnen ska bla leta efter en skatt och jag har försökt att få till en skattkarta så vi får väl se om den fungerar. På eftermiddagen ska vi (barnen)sedan spela upp en Pippiteater för sina föräldrar och dagen avslutas sedan i parken med knytkalas. Vi får väl hoppas på fint väder.

Kram alla, Petra

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad snygg den blev!!
Jag håller med dig, den är verkligen romantisk ♥
Ovanligt mycket fjärilar och blommor för att vara du men oerhört vackert :) En glädje för ögat:) liksom för själen :)

Håller tummarna för fint väder :D

KRAM ♥

Susanne Wiland sa...

Jättefint Petra!
Ville inte Greger synas, hihihi. Tack för roliga mail i går, helst den med tatueringen.
Hälsa alla och ha en rolig dag på jobbet så hörs vi snart igen!
Många kramar från Susanne!

Unknown sa...

Sååå... romantiskt och vilka vackra dekorationer, synd att mannen inte vill visa sig!!

Kram Ingela