söndag 11 juli 2010

Girls just want to have fun......

och det hade vi verkligen. Jag har nämligen varit i Borås med två av mina pysselvänner
Louise och Annette. Visst ser vi lyckliga ut......Tyvärr bråkar datorn med mig så jag kan inte länka till tjejerna men de finns i sidebaren.
Det var en härlig dag och butiken var ju helt fantastisk. Vi tillbringade mer än tre timmar i butiken och det var så skönt att vara där med likasinnade, alltså ingen stress. Jag kunde shoppat ihjäl mig om det inte var för att jag redan shoppat lite för mycket denna månaden. Mannen undrade var jag hade resten när jag bara hade en påse?? Ja om han hade bidragit med en slant så hade jag haft mer med mig hem. Men lite härliga prylar kom jag hem med. Bla en dies från Magnolias egen kollektion som jag köpte på vinst och förlust och jag kan berätta att den fungerar i en revolution ( de visste inte det i butiken för då hade jag nog kommit hem med alla fyra diesen). Jag hoppas att de kommer till en butik nära mig för då kan jag lova att jag ska köpa allihopa. Så underbara är de.

Här kan ni se bården, väldigt lik en martapunch men denna är mer levande tycker jag och snart kommer jag att skapa en del med den.

Jag har förresten gjort en förvaring till mina spellbinders och här fick även magnoliadiesen plats.
På varje sida har jag satt magnet tejp som diesen fästs emot. Spellbinderssidorna har dessutom klätt med papper för att man ska slippa att se tejpen.

Jag har dessutom gett mig på att måla med distresser, inte helt enkelt men så roligt. Snart är det ju dags för semester och då ska träna lite mer.
Det är ju bara denna veckan med sen ska jag ha fem härliga veckors semester. Längtar...
Ha en skön vecka.
Kram Petra

6 kommentarer:

Annette sa...

Tack för en supermysig dag och visst hade vi roligt!! Du får väl ha en större påse med dig hem nästa gång;o)
Tilda blev jättefin med distresserna, så det har du visst gjort bra. Och vilket bra tips till spellbinders. Den knycker jag nog ;o)
Sköt om dig!
Kramar

Maritha sa...

Håller med förgående talare.....den idén måste jag nog oxå knycka! =0)
Jag skrev till Louise att jag är såååååååå avis på er som fick besöka detta himmelrike till butik,men nån gång ska jag nog släpa mej dom ofantligt många milen ner till den jag me!!!

Kram

Unknown sa...

Hej!
Ni ser verkligen lyckliga ut alla tre. Jag tycker det ser ut att gå mycket bra med distressmålningen. Jag skall också testa det snart.
Kram Ingela

Anonym sa...

Hej älskade vän :)
STORT TACK för trevligt sällskap, inte nog med att man fick tillfälle att besöka vårt "mecka" - jag fick göra det med två väldigt goa vänninor!! Jag myser :)

Vilket urbra tips angående förvaringen för diesen, säger som Anette, den idén kommer jag knycka ;) UNDERBAR! Liksom söööta Tilda :) Jag blir väldigt avis dock...du kan ju verkligen det där med distressers:) Som sagt, jag får gå kurs hos er :)
Vad har du målat på för papper?

Kramar i massvis! Håll ut sista veckan på jubb :)

Anna sa...

Låter spännande! Ska bli kul att se vad du skapar med dina nya grejer. Och jag får nog försöka titta förbi Borås någon dag under sommaren jag också. :) Jag har ju t.o.m. vänner som bor däruppe, så jag har ju världens ursäkt! :D

Chris_P sa...

wow vilken trevlig utflykt. Avis! Har många gånger velat åka dit!