söndag 24 april 2011

Ett livstecken......

från mig kommer här. Senaste tiden har bestått av pluggande och åter pluggande. Men för ett tag sen var jag på en mycket trevlig scrapträff och jag fick gjort lite studentinbjudningar. Men fy vad det var tråkigt att göra så många likadana kort. Men men nu är de klara iallfall. Det är otroligt att min lille Jerry har blivit så stor och ska ta studenten. Vart tar tiden vägen...... Korten blev väldigt enkla men symboliserar lite utbildningen som Jerry snart slutar. Om ett par veckor så vet vi om han lyckats med sina intagningsprov till musikhögskolan. Håller tummarna.Själv har jag gått ner i tid på jobbet för att få pluggtid ( just nu pluggar jag alltid) och fri tid så kanske att det blir lite skapande framöver. Hoppas, hoppas......

Ha en underbar påsk.


Kram Petra

4 kommentarer:

Louise sa...

Hej gumman!

Vad skönt för dig att du har gått ner lite i tid på ditt jobb :) Jag har tänkt så mkt på dig, det kan inte vara lätt att ha så många järn i elden utan att bränna ljuset i båda ändar.. Jag tror det kommer att göra dig gott! Och jag ser sannerligen fram mot att se vad du skapar - OM du orkar ;)

Jag tycker de här inbjudningskorten är fantastiskt snygga! Enkla ja, men väldigt stilrena och snygga och budskapet om Jerrys önskemål för framtiden och musiken kommer fram på ett väldigt fint sätt! Dessutom är det ju ett manskort och de är ju svåra att blinga..;)
Jag tycker de är underbara och vad Jerry måste uppskatta att mamma lägger ner sådant jobb på att få till så snygga inbjudningar till hans stora fest!

Kramar i massor! Hoppas att vi kan träffas ngt snart :) Det hade verkligen varit skoj :)

Maritha sa...

Urfina inbjudningskort vännen och när man ska göra många så måste man ju hålla det lite "enkelt"(fast man vet ju hur lång tid det tar att måla alla dessa motiv,så inte såååå enkelt minsann) annars skulle man ju slita sitt hår!!! =) Jag har just gjort bröllopsinbjudningskort åt en jobbarkompis så jag höll det oxå på hanterbar nivå,men utan målade motiv!!! tack goaste gumman för alla fina kommentarer jag *glad*
Kram kram min vän

Chris_P sa...

Jättefina kort!!

Jag håller tummarna att det går bra för Jerry!!

Hoppas du haft en skönt påsk!

kram Christina

Annette sa...

Alla som har gjort inbjudnings/tackkort eller liknande i massproduktion, vet viket jobb som ligger bakom. Enkla eller inte så är det inget man gör på en kväll precis. Jag tycker att dina blev jättefina och du har t.o.m. målade motiv. *imponerad* Både handkraft och tanke bakom...najs ;o)
Hoppas verkligen att du sköter om dig och inte sliter ur dig för mycket med både pluggande och jobbande. *imponerad igen* Så det var nog ett smart drag att minska lite på arbetstiden.
Självklart håller även jag en tumme för Jerrys kommande projekt.
Bamsekram till dig vännen!